Maxim Reality – biografia

Keith „Keeti” Palmer (ur. 21 marca 1967 roku), znany jako Maxim albo Maxim Reality – wokalista The Prodigy. Znany ze swojego agresywnego stylu oraz charakterystycznego wyglądu na koncertach – często zakłada kolorowe soczewki kontaktowe i kilty.

Keith Andrew Palmer urodził się w Peterborough w rodzinie jamajskich rodziców. Lubił pisać poezję i wiersze oraz zaczął występować jako MC w wieku około 14 lat. Inspirację czerpał od swojego starszego o dziesięć lat brata, MC Hitmana, który wprowadził go w scenę Peterborough Reggae Soundsystem.

W wieku siedemnastu lat zagrał swój pierwszy koncert w Basingstoke. Ian Sherman, kolega muzyk z Nottingham, dołączył do Maxima i razem utworzyli “Maxim and Sheik YanGroove”. Po nagraniu kilku utworów, które nie przyciągnęły większej uwagi, Maxim wyjechał na trzymiesięczną podróż po Europie i Afryce Północnej. Po powrocie do Anglii przeniósł się do Londynu, aby zaangażować się w scenę muzyczną i reggae. Jego wcześniejszy pseudonim “Maxim Reality” nawiązywał do zainteresowania tekstami poruszającymi prawdziwe problemy.

Maxim mieszkał w pobliżu Keitha Flinta, fana Liama Howletta. Po przekonaniu Howletta do założenia zespołu, Flint polecił Maxima jako menedżera, ze względu na jego doświadczenie na scenie reggae i kontakty muzyczne, które nawiązał. Maxim nie pojawił się na umówionym spotkaniu, ale dołączył do nich niespodziewanie na następnym koncercie, improwizując teksty.

Po występach jako MC, Maxim zaczął pisać teksty na albumy studyjne od czasów Experience z 1992 roku (choć jego wokal można było usłyszeć w utworze “Death of the Prodigy Dancers” na albumie Experience). Maxim napisał teksty do singla “Poison” z albumu Music for the Jilted Generation (1994), “Breathe” i anulowanego singla “Mindfields”, oba z albumu The Fat of the Land (1997).

Jednak Maxim był nieobecny na albumie The Prodigy Always Outnumbered, Never Outgunned z 2004 roku; Howlett stwierdził, że zespół musiał się odnowić, bez wokali Flinta i Maxima. Pomimo plotek, zespół się nie rozpadł, choć Maxim eksplorował solową karierę.

Na albumie Invaders Must Die, Maxim powrócił jako wokalista, a zespół wrócił do wcześniejszego sposobu pracy.

Projekty solowe

Po intensywnym koncertowaniu The Prodigy, wspierającym album The Fat of the Land, Maxim pracował nad swoimi projektami solowymi i w 1998 roku wydał “Dog Day” na kompilacyjnej płycie XL Recordings Against the Grain, która zawierała również remiks Howletta “Dirtchamber Remix” utworu “Diesel Power” (z The Fat of the Land).

Również w 1998 roku, cover Maxima utworu Rolling Stones “Factory Girl” został wydany na kompilacji Beggars Banquet, 21 Beggars Banquet. 9 sierpnia 1999 roku, Maxim wydał EP My Web, która zawierała pięć utworów.

W 2000 roku Maxim współpracował ze Skin ze Skunk Anansie przy utworze “Carmen Queasy”, który pozostaje jego największym solowym sukcesem, osiągając 33 miejsce na UK Singles Chart w czerwcu tego roku.

Maxim wydał drugi singiel, “Scheming”, 11 września 2000 roku, który osiągnął 53 miejsce na UK Singles Chart, a jego debiutancki album, Hell’s Kitchen, został wydany 2 października 2000 roku.

Drugi solowy album Maxima, Fallen Angel, został wydany w 2005 roku i wydał jeden singiel, “I Don’t Care”, który nie wszedł na listy przebojów. Album został wydany w kilku formatach, w tym w limitowanej edycji CD.

Maxim występował jako DJ, a w 2013 roku odbył swoją pierwszą trasę DJ-ską po Stanach Zjednoczonych. Powiedział: “DJing to dla mnie zupełnie nowe wyzwanie – daje mi możliwość grania muzyki, która mnie interesuje. Uwielbiam spontaniczność, jej freestyle’ową formę.” DJing Maxima był inspirowany muzyką trap, a w 2014 roku współpracował z Cianną Blaze i producentem Blaze Billions, tworząc i wydając oryginalne utwory, które mógł DJować, wydane pod nazwą ‘We Are Noize’. W wywiadzie Maxim powiedział, że ta współpraca to “kolektyw”, a nie nowy zespół.

We wrześniu 2019 roku Maxim podpisał ekskluzywną globalną umowę wydawniczą z Peermusic, która obejmuje ich partnerstwo w firmie wydawniczej Maxima “Red Room Arts”. W grudniu 2019 roku, trzeci solowy album Maxima, Love More, został wydany nakładem Red Room Arts.
Sztuka

Pod pseudonimem MM (Double M) tworzy prace mieszane z materiałów takich jak pigułki, ostrza, igły i kule. Pierwsza wystawa Maxima nosiła nazwę “Lepidop Terror” i odbyła się we wrześniu 2011 roku w INC Space w Covent Garden w Londynie. Niektóre jego prace są prezentowane online w Taylor Barnes Gallery.

Maxim przekazał swoje dzieła na cele charytatywne, w tym w 2020 roku na aukcję “heART & Soul” dla “Arms Around the Child” oraz na internetową wystawę antyrasistowską “United for Change” organizowaną przez Artnet, aby zebrać fundusze na Stephen Lawrence Charitable Trust w Wielkiej Brytanii oraz “Underground Museum” i “For Freedoms” w USA.

Albumy:
2000: Hell’s Kitchen (wydany 2 października)
2005: Fallen Angel (wydany 29 marca)
2019: Love More (wydany 16 grudnia)

Single i EPki:
1994: Grim Reaper EP (wyprodukowano tylko 500 kopii; white label)
1999: “My Web” (wydany 9 sierpnia)
2000: “Carmen Queasy” (wydany 29 maja) – UK #33
2000: “Scheming” (wydany 11 września) – UK #53
2005: “I Don’t Care”

Oficjalna strona Maxima

Galeria zdjęć Maxima

Nie możesz kopiować zawartości tej strony