The Dirtchamber Sessions Volume One

Wykonawca: Różni wykonawcy
Wytwórnia: XL Recordings
Data wydania: 22.02.1999
Rodzaj wydania: Kompilacja

O wydaniu

Solowy album miksowy Liama Howletta, będący kompilacją zmiksowanych fragmentów utworów różnych wykonawców, pierwotnie wyprodukowany dla programu mixowego The Breezeblock na BBC Radio 1.

Album zawiera ponad 48 utworów różnych artystów, zmiksowanych i pociętych. Powstanie albumu było wynikiem gościnnego występu Howletta jako DJ-a w 1998 roku w programie Breezeblock prowadzonym przez Mary Anne Hobbs na BBC Radio 1, podczas którego zaprezentował podobny set.

Aby powstrzymać popularne bootlegowe kopie tego występu, wydano oficjalny album, będący w istocie rozszerzoną wersją miksu Breezeblock. Te dwa miksy nie są jednak identyczne, ponieważ nie uzyskano zgody na użycie niektórych utworów. Najbardziej zauważalnym brakiem jest usunięcie “Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band” The Beatles, które również nie znalazło się na albumie The Chemical Brothers “Brothers Gonna Work It Out DJ Mix”, ale było obecne na wcześniejszym promocyjnym wydaniu, Radio 1 Anti-Nazi Mix.

Dirtchamber to także nazwa domowego studia Liama, w którym często tworzy swoje kompilacje.

Lista utworów

Section 1
1. Intro Beats
2. Rasmus, „Tonto's Realese”
3. Hardnoise, „Untitled”
4. The Chemical Brothers, „Chemical Beats”
5. Ultramagnetic MC’s, „Kool Keith Housing Things”
6. Lighting Rod featuring Jalal, „Sport”
7. Ultramagnetic MC’s, „Give the Drummer Some”
8. Time Zone, „Wildstyle”
Section 2
1. Bomb the Bass, „Bug Powder Dust”
2. Trouble Funk, „Pump Me Up”
3. The Charlatans, „How High”
4. The Prodigy, „Poison”
5. Jane’s Addiction, „Been Caught Stealing”
6. Tim Dog featuring KRS-One, „I Get Wrecked”
Section 3
1. Babe Ruth, „The Mexican”
2. The B-Boys, „Rock the House”
3. The Chemical Brothers, „(The Best Part of) Breaking Up”
4. Word of Mouth, „King Kut”
Section 4
1. DJ Mink, „Hey Hey Can You Relate” (Instrumental)
2. The KLF, „What Time Is Love”
3. Bones Breaks, „Funky Acid Makossa”
4. Bones Breaks, „Shifted Off”
5. Bones Breaks, „And the Break Goes Again”
6. Meat Beat Manifesto, „Radio Babylon”
7. Herbie Hancock, „Rockit”
8. The 45 King, „900 Number”
9. Propellerheads, „Spybreak!”
10. Beastie Boys, „It's the New Style”
Section 5
1. Sex Pistols, „New York”
2. Fatboy Slim, „Punk to Funk”
3. Medicine, „I'm Sick”
Section 6
1. D.S.T., „The Home of Hip Hop”
2. JVC Force, „Strong Island”
3. Primal Scream, „Kowalski”
4. Beastie Boys, „Time to Get Ill”
5. Barry White, „I’m Gonna Love You a Little More Babe”
6. Public Enemy, „Public Enemy No. 1”
7. The JB's, „Blow Your Head”
8. T La Rock, „Breakin' Bells”
Section 7
1. LL Cool J, „Get Down”
2. Digital Underground, „The Humpty Dance”
3. Uptown, „Dope on Plastic”
4. Coldcut, „More Beats and Pieces”
Section 8
1. London Funk Allstars, „Sure Shot”
2. West Street Mob, „Break Dancin’ (Electric Boogie)”
3. Hijack, „Doomsday of Rap”
4. Renegade Soundwave, „Ozone Breakdown”
5. The Beginning of the End, „Funky Nassau”
6. The Jimmy Castor Bunch, „It's Just Begun”

Recenzje

Uwzględniony na liście "10 niezbędnych albumów DJ-miksów" AP – "Ciemny, surowy i wściekły"

Alternative Press (10/00, s. 120)

Zajął 9. miejsce na liście "Kompilacji roku '99" Muzik – "...jak pokazuje ta wspaniała mieszanka stylów, Liam Howlett wie co nieco o muzyce pop... Kolejność utworów jest równie inspirująca."

Muzik (1/00, s. 84)

Dostępny na

Nie możesz kopiować zawartości tej strony